Acte d'Homenatge i Senyalització del Camp de la Bota

Acte d'Homenatge i Señalització del Camp de la Bota

El diumenge 18 d'abril, a la plaça del Fòrum de les Cultures, es durà a terme un acte d'homenatge en memòria de les víctimes republicanes afusellades al Camp de la Bota i s'inaugurará una senyal explicativa en lloc on hi havia el parapet, a Sant Adrià de Besòs.

Entre 1939 i 1952, la dictadura franquista executà a Barcelona prop de 1.717 persones, la majoria d'elles al Camp de la Bota, on actualment s'hi troben les instal.lacions del Fòrum de les Cultures. L'Acte d'homenatge, impulsat per l'Associació Pro-Memòria als immolats per la Llibertat a Catalunya i organitzat per l'Ajuntament de Barcelona i el Memorial Democràtic, tindrà lloc a peu del monument Fraternitat a partir de les 12h.

Durant l'acte, es descobrirà una nova placa commemorativa a l'anterior i es continuarà amb una sèrie de parlaments per part del Conseller Joan Saura, d'un representant de l'Ajuntament de Barcelona, el director del Memorial Democràtic, el senyor Miquel Caminal, i el president de l'Associació als Immolats per la Llibertat a Catalunya, el senyor Pere Fortuny i Velázquez. Es prosseguirà amb un seguit d'ofrenes florals al peu del monument i una actuació per part de la banda municipal.

Tot seguit, a les 13:30 h, a la zona del Port Fòrum, l'alcalde de Sant Adrià de Besòs, Jesús M. Canga, el director del Memorial Democràtic i el Conseller Joan Saura, descobriran un plafá explicatiu sobre la història del Camp de la Bota, ubicat al mateix lloc on estigué el Parapet.

Presó de les Corts

L'any passat, el Districte de les Corts anuncià un acte de descoberta d'una placa "en record de la presó de dones de les Corts" per al 26 de novembre. El text de la palca proposada era:

"Presó de Dones de les Corts / En aquest indret, hi havia des de l'any 1886, L'Asil del Bon Consell. Fou destinat / el 1936 fins el 1955 a presó de dones / Recordem avui totes les recluses, i també els seus fills i filles, que varen ser / privades de la seva llibertat en aquell centre./ Novembre de 2009 / Ajuntament de Barcelona "

El 10 de desembre de 2009, desprès de reunir-se la Comissió d'entitats de memòria històrica i lluita antifranquista del Consell de Participació del Memorial Democràtic, el senyor Miquel Caminal, envià una carta als senyors Jordi Martí ( Delegat de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona ) i Joaquim Mestres ( regidor de l'area de Drets Civils de l' Ajuntament de Barcelona ) explicant la postura del Memorial Democràtic. Malgrat que la col.locació de la placa es va aturar, encara no s'ha rebut cap resposta oficial per part de l'Ajuntament.

4. DIFUSIÓ

En el marc de la Comissió mixta ICUB / MUHBA - Memorial Democràtic, s'estan plantejant una sèrie d'actuacions per dur a terme entre els anys 2010-2011:

Edició de tríptics informatius sobre els espais de memòria democràtica de Barcelona
Confecció d'itineraris i rutes guiades a través dels espais de memòria de Barcelona