Discurs d'en Pere Fortuny i Velázquez durant el Tradicional Acte d'Homenatge als republicans assassinats, celebrat en el Parlament de Catalunya, el dia 16 d'Abril de 2010

Discurs d'en Pere Fortuny i Velázquez durant el tradicional Acte D'Homenatge als Republicans assassinats, celebrat en el Parlament de Catalunya 16 d'abril 2010

Vull donar les gràcies en nom de l’A.P.M.I.LL.C., al Molt Hble. Sr. Ernest Benach, President del nostre Parlament de Catalunya i a la seva Mesa, per organitzar aquest tradicional acte d’homenatge als republicans assassinats durant el franquisme.

Tot sabem les conseqüències que van tenir les barbaritats comeses per ordre del criminal de guerra el general Franco, envers les famílies que eren senyalades com a no addictes al nou règim, se les perseguia i humiliava, se les empresonava o assassinava, i el que era més greu és que es feia amb el consentiment i la benedicció de l’església.

Fets que rarament són recordats a nivell de l’Estat espanyol, per culpa de l’amnèsia política, acceptada amb tota la submissió durant els vergonyosos pactes a la transició, i amb l’aprovació per les Corts Espanyoles de la Llei d’ Amnistia de l’any 1977.

Insisteixo una vegada més que el Govern i les Corts Generals espanyoles, donaren carta de naturalesa legal a la vergonyosa Llei de la Memòria Històrica de l’any 2007, que vulnera els Drets Humans, ignorant l’obligació que tenen els governs de restituir jurídicament a les víctimes afectades per crims contra la humanitat, d’acord amb el Conveni Internacional dels Drets Humans de las Nacions Unides, però el Govern d’ Espanya tot i haver subscrit i ratificat aquest Conveni a l’any 1977 i les recomanacions que li han fet diferents institucions internacionals, continua negant-s’hi.
Estem cansats i decebuts per la indiferència política en general, que ens hem trobat en el transcurs dels més de trenta anys, que portem de lluita per aconseguir la rehabilitació jurídica de tots aquells homes i dones que se’ls arrabassà la vida, per defensar la legalitat constitucional de la República.

No reclamem venjança, exigim justícia, que aflori la veritat i es repari jurídicament a les víctimes del franquisme.

Per acabar vull recordar-vos que el proper diumenge 18 a les 12 del migdia, es farà un concert- homenatge en el Camp de la Bota, a la memòria del republicans assassinats pel franquisme, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona i Sant Adrià de Besòs i el Memorial Democràtic.

Pere Fortuny i Velázquez
President en Funcions

Imatge Acte d'homenatge als republicans que foren represaliats pel franquisme
Monument als Immolats, 16 abril de 2010